1. Hoe kan ChiliCo u helpen
  2. ChiliCo’s missie
  3. Wie adviseert ChiliCo
  4. Waar komt de naam ChiliCo vandaan
  5. Hoe kunt u ChiliCo inhuren
  6. Artikelen
  7. Best Practices en templates
  8. Training specificeren & prioriteren business requirements

chilico business consulting bedieningsconceptHoe kan ChiliCo u helpen?

ChiliCo adviseert over en ontwikkelt:


ChiliCo werkt met betrokken, professionele consultants, die minstens vijf jaar ervaring hebben en die hun kennis en ervaring graag met u delen. Om snel de juiste resultaten te behalen.


ChiliCo’s missie is…

U te helpen meer cash flow te genereren door klantgerichter te werken middels verbeterende processen. Dus wij letten op wat het u oplevert, wat het de klant oplevert en hoe processen daarvoor aangepast moeten worden.

Om de positieve cash flow in kaart te brengen werkt ChiliCo bij voorkeur een Business Case uit; dit kan een bestaande Business Case zijn of een Business Case die ChiliCo opstelt.

Klantgerichter werken betekent denken vanuit de behoefte van de klant en de potentiële waarde die de klant heeft voor de organisatie. Behoefte is verder in te delen in behoefte aan:

Processen zijn de aderen en spieren van bedrijven en daarmee een waardevol instrument om de prestaties van uw organisatie te verbeteren.


Wie adviseert ChiliCo

ChiliCo ondersteunt hoofdzakelijk afdelingen die werken aan klantinteractie & CRM, zoals marketing, service center maar ook schade afdelingen van verzekeraars die acceptatiebeleid uitvoeren.


Waar komt de naam ChiliCo vandaan

De naam ChiliCo is afgeleid van Chili: de plant die het pittige cayennepeper oplevert. Een vergelijkbare pittige prikkeling veroorzaakt ChiliCo in uw organisatie; Chilico stimuleert de organisatie om actief mee te denken over:

a) welke waarde een nieuwe oplossing voor de organisatie heeft (niet ‘wat heb ik eraan’ of ‘wat heeft mijn afdeling eraan’)

b) hoe uw organisatie klantinteractie efficiënter en effectiever kan maken (dus niet ‘hoe kan ik mijn service via Internet laten verlopen zodat ik goedkoop uit ben’)

c) het herdefiniëren van processen en services vanuit klantbehoefte (dus niet ‘hoe kan ik of mijn mensen makkelijker werken’).


Hoe kunt u ChiliCo inhuren

Wanneer u gebruik wilt maken van de dienstverlening van ChiliCo dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Klaas Schreiber (klaas.schreiber@chilico.nl of 06 553 66 747).


Artikelen ChiliCo

Graag deelt Chilico haar kennis en ervaring met u. Dit doet Chilico vanuit drie invalshoeken: Markt (wat beweegt de markt), Proces (wat is een effectief/efficient proces en hoe richt je dit in) en organisatie (hoe krijg je medewerkers mee in jouw beleveniswereld)

Het artikel over de rol van Business Consulant in ICT projecten hoort bij het onderdeel proces; het toont de rol van Business Consultant gedurende een project. Het artikel over het bedieningsconcept geeft een overzicht van de scope van een business consultant. Het is daarmee een toets of je als analist rekening houdt met het hele speelveld.

Rol van een business consultant in een ICT project

De functie van de Benefit Logic in een Business Case

Requirementsmanagement

Goede requirements opstellen

Goede user stories opstellen

Het bedieningsconcept

Problem solving: Wat heb je nodig om de beste oplossing voor een probleem uit te werken?

Prioriteren van Business Requirements

Waarom het opstellen van een Business- en Procesmodel en applicatie functies zo waardevol is